بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN

سوابق علمی و اجرائی دکتر مهدی داوری

مرتبه علمی :استاد

E-mail:

mdavari@uma.ac.ir

 

سوابق تحصیلی:

دکتر مهدی داوری مدرک کارشناسی خود را در رشته گیاهپزشکی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته بیماری شناسی گیاهی گرایش قارچ شناسی از دانشگاه تبریز با کسب رتبه اول اخذ نموده و فرصت هشت ماهه تحقیقاتی دوره دکتری را در مرکز قارچ شناسی آکادمی علوم هلند (CBS-KNAW Fungal Biodiversity Centre) سپری نموده و در حال حاضر به عنوان استاد گروه گیاهپزشکی دانشگاه محقق اردبیلی مشغول هستند.

سوابق اجرایی:

  1. -  رییس مرکز ارتباط علمی با جامعه (ارتباط با صنعت) و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی، 1391 تا مرداد 1401
  2. -  رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی، 1394 تا 1397
  3. -  سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، دی 1396
  4. -  مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، 1384 تا 1387
  5. -  رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی، 1384 تا 1387
  6. -  سرپرست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه محقق اردبیلی، 1383 تا 1384
  7. -  رئیس مرکز اطلاع ­رسانی و خدمات ماشینی دانشگاه محقق اردبیلی، 1383 تا 1384
  8. -  عضو هیات مدیره و خزانه­ دار بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی، مهر 1398 تا ادامه دارد
  9. -  مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی، شهریور 1401 تا ادامه دارد
  10. - عضو خانه نخبگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان اردبیل، سال 1395 تا ادامه دارد
  11. - نماینده رئیس دانشگاه در کمسیون ماده 45 و 59 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، 1384 تا 1387
  12. - دبیر کمیته انتخاب و تامین منابع علمی لاتین دانشگاه، 1383 تا 1387
  13. - عضو کمیته بهره­ وری شورای تحول اداری دانشگاه، 1383 تا 1387
  14. - عضو کمیته بازرسان طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع دانشگاه، 1384 تا 1387
  15. - عضو شورای دانشگاه محقق اردبیلی، 1384 تا 1387 و 1396 تا مرداد 1401
  16. - عضو شورای پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، 1384 تا 1387 و 1395 تا مرداد 1401
  17. - عضو ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دانشگاه محقق اردبیلی، 1384 تا ادامه دارد
  18. - عضو هیات امنای مسجد دانشگاه محقق اردبیلی، 1395 تا ادامه دارد
  19. - مسئول استانی اجرای طرح "تدریس با جهت­ گیری الهی و فرهنگی" نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ های استان اردبیل، 1400 تا ادامه دارد
  20. - عضو کمیته ارزیابی دانشگاه­ های گرجستان اعزامی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- آذر 1396
  21. - مسئول برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل در سال 84 و 91 و عضو کمیته علمی و اجرایی ستاد هفته پژوهش استان در سالهای 84، 85، 86، 91، 92، 93، 94، 97 و 1400
  22. - دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل در سال 94، 95 و 96
  23. - دبیر اجرایی اولین رویداد استارت آپ ویکند گردشگری اردبیل، 1395
  24. - راه­اندازی رشته بیماری­ شناسی گیاهی در دانشگاه محقق اردبیلی، 1396
  25. - کارشناس استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، 1396 تا ادامه دارد
  26. - رابط دانشگاه با اداره کل استاندارد استان اردبیل
  27. - راه ­اندازی اتاق استانداردسازی در دانشگاه محقق اردبیلی، 1394
  28. - عضو کارگروه تخصصی حفظ نباتات استان اردبیل- بهمن 1401 تا ادامه دارد
  29. - عضو هیات فنی صدور مجوز و ساماندهی مرکز مشاوره، اطلاع ­رسانی و خدمات کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، 1394 تا ادامه دارد
  30. - عضو کارگروه توسعه فناوری و ارتقای رقابت ­پذیری شرکت شهرک­ های صنعتی استان اردبیل
  31. - عضو کارگروه مخاطرات زیست­ محیطی پدافند غیرعامل استان، 1394 تا ادامه دارد
  32. - نماینده مقیم مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همکاری­ های علمی با دانشگاه
  33. - عضو هیات تحریریه مجله رویکردهای نوین در آزمایشگاه­های علمی ایران
  34. - عضو کمیته فنی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اردبیل
  35. - عضو کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه­ای استان اردبیل، 96 تا 99
  36. - دبیر کمیته ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) دانشگاه محقق اردبیلی، 94 تا 97
  37. - دبیر شورای ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه محقق اردبیلی، مرداد 97 تا مرداد 1401
  38. - عضو کارگروه کارآفرینی و فناوری ­های نو ستاد توسعه استان اردبیل، مهر 1401 تا ادامه دارد
  39. - کسب رتبه اول کشوری در دور اول طرح "هم ­اندیشی تجربیات استادی (همتا)" با انتخاب کلیپ محتوایی "نقش خیرین در توسعه دانشگاه ها" برگزار شده توسط مرکز هم ­اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور، 1401
  40. - رابط دانشگاه محقق اردبیلی با سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت)
  41. - عضو کمیته تخصصی نظارت و ارزیابی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه
  42. - عضو اتاق فکر و مشاور انجمن نانوفناوری ایران (شعبه اردبیل)
  43. - مسئول برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت هسته­ ای کشور (استان اردبیل)، سال 1393
  44. - مسئول برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت­ های دانش ­بنیان استان اردبیل در جریان سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور، 1394

 

  • سوابق علمی و پژوهشی
  1. -   چاپ 84 مقاله در مجلات JCR، ISI و علمی پژوهشی داخلی و خارجی
  2. -   ارایه 123 مقاله در کنفرانس ­های علمی معتبر داخل و خارج کشور
  3. -   اجرای 20 طرح پژوهشی (به عنوان مجری و همکار) شامل 3 طرح بین سازمانی تقاضامحور                
  4. -   راهنمایی و مشاوره 70 پایان­نامه/رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری
  5. -   دو مورد ثبت اختراع با تاییدیه علمی از سازمان پژوهش ­های علمی صنعتی ایران
  6. -   هفت مورد تدوین استاندارد ملی
  7. -   یک مورد ترجمه کتاب در زمینه تخصصی (چاپ اول 1393، چاپ دوم 1398)
  8. -   نماینده انجمن قارچ­ شناسی ایران در استان اردبیل
  9. -   داور 14 مجله علمی پژوهشی بین­ المللی و ملی
  10. -    پژوهشگر نمونه سال 1393 در حوزه فضای سبز شهری (از طرف شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اردبیل)
  11. -    عضو کمیته علمی حدود 12 همایش و کنگره علمی در دانشگاه، استان و سطح ملی
  12. -    نماینده انجمن قارچ­ شناسی ایران در استان اردبیل
  13. -    تدریس حدود 14 عنوان درس تخصصی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
  14. -    کسب رتبه بالاترین ارزیابی آموزشی در دانشکده در طرح 20×20، سال 93
  15. -    برگزاری و تدریس بیش از 20 کارگاه آموزشی برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در حوزه های تخصّصی مانند امنیت غذایی و عمومی مانند کارآفرینی، فرصت­ های مطالعاتی، موضوعات دانش ­بنیان، قوانین و آیین­نامه ­های جدید مرتبط با امور پژوهشی و فناوری و ... .

 

 

 

 

  • 1402/09/08 - 08:00
  • - تعداد بازدید: 414
  • - تعداد بازدیدکننده: 410
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
توافقنامه همکاری بنیاد ملّی نخبگان و بنیاد نیکوکاری ارشاد و رفاه امام صادق(ع) منعقد شد/

سیدافقهی: حمایت گسترده مجموعه‌های نیکوکاری از نخبگان در فضای تربیتی ضرورت دارد/ وحدت حوزه و دانشگاه باید در مبانی علمی نیز محقق شود

سیدسلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه حمایت تربیتی از نخبگان نیاز به افق گسترده و عمق نگاه دارد، گفت: مجموعه‌های نیکوکاری باید در حوزه حمایت تربیتی از نخبگان وارد عمل شده و این فرهنگ را گسترش دهند، بنیاد ملی نخبگان نیز آمادگی دارد این قبیل فعالیت‌ها را به عنوان الگو حمایت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ توافقنامه همکاری بنیاد ملّی نخبگان و بنیاد نیکوکاری ارشاد و رفاه امام صادق علیه السلام با هدف شناسایی و تربیت استعدادهای برتر، نخبه‌پروری، و مربوط‌سازی صاحبان استعداد برتر و نخبگان به پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی و همکاری سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی با حضور سیدسلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و محمود قیّومی لولاچیان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بنیاد نیکوکاری منعقد شد.

در ابتدای این نشست، محمود قیّومی لولاچیان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بنیاد نیکوکاری در سخنانی کوتاه ضمن مرور تاریخچه تاسیس بنیاد امام صادق(ع)؛ اهداف و ماموریت‌های این بنیاد رو تشریح کرد و گفت: این تفاهم‌نامه به منظور سوق دادن بخشی از حمایت‌ها به سمت نخبگان دین مدار و در چارچوب ارزش های اسلامی تهیه و تدوین شده است که امیدوارم در جهت خدمت رسانی و ایجاد رفاه برای نخبگان موثر واقع شود.

وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی نخبه در تراز جمهوری اسلامی و تربیت مدیران برجسته برای رشد و توسعه کشور و ساخت آینده‌ای در خور، گفت: بنیاد نیکوکاری امام صادق(ع) در برنامه‌ها و چشم‌اندازهای آتی خود در نظر دارد علاوه بر حمایت از نخبگان حوزوی، پشتیبانی از سایر مستعدان برتر و نخبگان کشور را با همکاری بنیاد ملی نخبگان در دستور کار خود قرار دهد، از این رو انعقاد این تفاهم‌نامه قطع به یقین ثمرات خیر بی‌شماری را برای کشور در پی خواهد داشت.

در ادامه سید سلمان سید افقهی نیز، ضمن تسلیت ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام و شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله، گفت: مجموعه‌های خیریه کمتر به موضوع تربیت نخبگان پرداخته‌اند و عموماً فعالیت آنها محدود به حمایت‌های مالی و سخت‌افزاری شده است که البته در نوع خود مهم و یک سنت حسنه است.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در حوزه تربیت نخبگان دغدغه دارد، افزود: بنیاد از مجموعه‌های خیریه که در این حوزه فعالیت انجام می‌دهند، حمایت می‌کند چراکه قرارگیری نخبگان در فضای تربیتی، جامعه را به سمت صلاح و رستگاری سوق می‌دهد و زمینه را برای تربیت انسان الهی که یک دغدغه تاریخی و سنتی است، فراهم خواهد کرد.


قائم مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: گام دوم انقلاب اسلامی برای حرکت عملیاتی نیاز به تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی دارد و به همین دلیل حضرت آقا در این بیانیه مطالبه عمومی خود را از همه جوانان اعلام می‌کند و این حرکت را همچون جهاد می‌دانند. طبیعی است که نخبگان با توجه به حساسیتی که دشمن دارد، نقش بسیار موثرتری می‌توانند ایفا کنند؛ به خصوص اینکه دشمن برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این حوزه دارد که یکی از آنها پرداختن رسانه‌ای به موضوع خروج نخبگان است.

سید افقهی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان یک مجموعه تنظیم‌گر و سیاست‌گذار است، گفت: تحقق اهداف تعیین شده در حوزه نخبگان نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهاست، به خصوص اینکه بودجه این بنیاد سرفصل مشخص دارد. علاوه بر آن معمولاً بنا به دلایل مختلفی تمام این بودجه محقق نمی‌شود. در اینجا نقش مجموعه‌های نیکوکاری پررنگ‌تر است.

وی افزود: این مجموعه‌ها باید در حوزه حمایت تربیتی از نخبگان وارد عمل شده و این فرهنگ را گسترش دهند. بنیاد ملی نخبگان نیز آمادگی دارد این قبیل فعالیت‌ها را به عنوان الگو حمایت کند.

سید افقهی با اشاره به اینکه حمایت تربیتی از نخبگان نیاز به افق گسترده و عمق نگاه دارد، تصریح کرد: باید متوجه بود که موضوع تربیت یک فرایند است که هر دو حوزه نخبگانی دانشگاه و حوزه را باید شامل شود تا ارتباط لازم بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی شکل بگیرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: یکی از مشکلات بزرگ دانشگاه عدم‌ارتباط با حوزه است که این موضوع می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند. همچنین تربیت اساتید دینی باید به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار بگیرد تا نخبگان دین مداری تربیت شوند که در چارچوب ارزش‌های اسلامی بتواند زمینه را برای تربیت افراد موثر در تمدن اسلامی فراهم کنند.

سید افقهی با تآکید بر اینکه تربیت یک فرایند بلند مدت است، اضافه کرد: بنیاد در دور جدید بر فضای تربیتی تمرکز دارد و تلاش می‌کند برنامه‌ها و طرح‌های خود را با محوریت اساتیدی که هم دانش و هم دین دارند و می‌توانند الگوی مطلوبی برای دانشجویان باشند، اجرا کند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم حمایت از مستعدان مناطق محروم، اظهار داشت: بسیاری از مستعدان مناطق محروم نابغه هستند و با یک حمایت حداقلی در حد هزینه رفت و آمد به مدرسه و اتصال به کانون‌های مردمی نخبه پرور و قرارگیری در فضای تربیتی با روحیه کار تیمی و تعاون می‌توانند در آینده به افرادی اثرگذار تبدیل شوند.

سید افقهی خاطرنشان کرد: این توافق‌نامه از جنس اقدامات اصولی در حوزه تربیت نخبگان است که اگر به درستی انجام شود نتایج مطلوب آن همه کشور را منتفع خواهد کرد؛ به شرطی که در ذیل آن نخبگان حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر ارتباط بگیرند و وحدت حوزه و دانشگاه که از تاکیدات حضرت امام بود، حتی در مبانی علمی هم محقق شود.

شایان ذکر است، «همکاری نظامند بنیاد نیکوکاری و بنیاد ملّی برای حمایت از صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان دانشگاهی و دانش‌آموزی»، «کمک به بنیاد نیکوکاری در تعقیب مأموریت حمایت هدفمند و مستقیم از منتخبین دانشگاهی و دانش‌آموزی در اجتماع نخبگانی کشور و تحقّق هدف استراتژیک مربوطه در سند راهبردی بنیاد»، «کمک به بنیاد ملّی در تحقّق بخشی مأموریت توسعه و پشتیبانی از اجتماع نخبگانی کشور»، «کمک مشترک به اجرای بخشی از سند راهبردی کشور در امور نخبگان بویژه ایجاد زمینه‌های شناسایی، رشد، و شکوفایی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی و ارتقای ابعاد معنوی و دینی آنها»، «ایجاد فرصت فعّالیت برای صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان در مناطق مختلف (کشور) با ایجاد سازوکارهای حمایتی و نیز حمایت از توسعه فعّالیت بنیاد‌های خیریّه علمی، فرهنگی، و اجتماعی و نظارت بر آن‌ها»، «ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادّی به اجتماع نخبگانی در قالب بورس، جایزه های مقطعی، و پژوهانه، بخش خصوصی، و نهادهای عمومی (وقف و خیریّه) منطبق با پایش پیشرفت مرحله‌ای و اثرگذاری آنان»، «ایجاد سازوکار تشویقی به‌منظور تسهیل فعّالیت اجتماع نخبگانی در همه مناطق کشور به ویژه مناطق کم برخوردار»، ترویج فرهنگ انس با قرآن، معارف عترت علیهم‌السّلام، و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین اجتماع نخبگانی به‌منظور ارتقای بینش دینی» و «تعمیق انگیزه‌های معنوی در خدمت به جامعه و گسترش برنامه‌های تربیتی و آموزشی برای نهادینه‌کردن ارزش‌های اخلاقی اسلامی در میان اجتماع نخبگانی» از مهمترین اهداف انعقاد این توافق‌نامه به شمار می‌رود.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه های محتوا,SlideShow,گفتگو,یادداشت
  • کد خبر : 168485
کلمات کلیدی
مدیر اردبیل
خبرنگار

مدیر اردبیل

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید