بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/02/22 - 13:52
  • - تعداد بازدید: 490
  • - تعداد بازدیدکننده: 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی فرصت های کرونا برای کسب و کارهای اینترنتی و مدل های درآمدی

با توجه به اهمیت کسب و کارهای اینترنتی به ویژه برای قشر تحصیلکرده و مستعد، بنیاد نخبگان استان اردبیل کارگاه آموزشی مجازی فرصتهای کرونا برای کسب و کارهای اینترنتی را برگزار نمود.

~/Asset/News/News/Image/News/990201.JPG

یکی از اساسی ترین مشکلات کشور، بحث اشتغال و بیکاری است و ترکیب جمعیت جوان و آمار متقاضیان کار، اهمیت مسئله اشتغال را بیشتر می کند. راه حل این مشکل، ایجاد کسب و کارهای نوپایی است که توسط خود جوانان با ارائه ایده هایی جهت حل مشکلات جامعه ایجاد شده اند. امروزه این کسب و کارهایی که توسط جوانان تحصیل کرده راه اندازی می شود بیشتر مبتنی بر کسب و کارهای اینترنتی است. از این رو آشنایی استعدادهای برتر با مفهوم و همچنین مدلهای درآمدی این نوع از کسب و کارها امری ضروری به شمار می آید. بیماری منحوس کرونا هرچند خانواده های بسیاری را داغدار و چرخ بسیاری از صنایع را از حرکت بازداشت، با این وجود نقش مهمی در تسریع فرآیند آموزشهای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی ایفا کرده است.


بنیاد نخبگان استان اردبیل با توجه به اهمیت کسب و کارهای اینترنتی به ویژه برای قشر تحصیلکرده و مستعد استان، کارگاه آموزشی مجازی را پس از هماهنگی با بنیاد ملی نخبگان از سامانه آموزش مجازی بنیاد ملی نخبگان برگزار نمود.


آقای مهندس عبدی بنیانگذار شتابدهنده جاویدان به عنوان اولین شتابدهنده استان اردبیل در این کارگاه ابتدا بر تأثیرات مثبت و منفی بیماری کرونا بر کسب و کارهای سنتی و جدید و همچنین اهمیت کسب و کارهای اینترنتی در این دوره اشاره کرد. مهندس عبدی در ادامه این کارگاه به تقسیم بندی کسب و کارها با توجه به طرفهای معامله پرداخته و چندین مدل مختلف از کسب و کارهای اینترنتی از جمله فروش و عرضه بدون واسطه، ارائه خدمات الکترونیک، تولید محتوی و فروش دانش و مهارت، کلاسهای آنلاین و کسب درآمد از دنیای فریلنسینگ پرداخت. وی در ادامه به فروش و عرضه کالا در بستر اینترنت از جمله وب­سایت فروشگاهی اختصاصی، سایر وب های فروشگاهی، مارکت پلیس ها و شبکه های اجتماعی اشاره کرد. ارائه خدمات الکترونیک از جمله فروش هاست و دامین، درگاه های واسط بانکی بخش دیگری از این کارگاه بود. در نهایت یکی از مهمترین مباحث مطرح روز در زمینه فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی، بحث تولید محتوی است که آقای عبدی به ارائه تعاریف، تاریخچه، انواع محتوی، ابزارها و شگردهای تولید و فروش این محصولات پرداخت. بیان انواع جریان های درآمدی در حوزة تولید محتوی، مقایسه خریدهای آنلاین و سنتی و همچنین چالش های پیش روی فروش آنلاین مطرح گردید. معرفی چندین کتاب در خصوص کسب و کارهای نوپا و مدلهای کسب و کار، بحث پایانی این کارگاه آموزش مجازی بود.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 134019
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم